Pembayaran Fasa 2 BPN 2.0 Bermula Januari 2021

 

Pembayaran bagi fasa 1 BPN 2.0 telah bermula pada 26 Oktober lalu. Kini, penerima sedang menunggu pembayaran fasa 2.0.

Untuk pengetahuan anda, permohonan baru atau rayuan telah pun ditutup pada 1 November lalu. Kepada sesiapa yang belum membuat permohonan, dukacita dimaklumkan anda tidak boleh membuat permohonan baharu.


Kadar Bayaran BPN 2.0 Fasa 2


Anda akan menerima baki jumlah pembayaran, sila rujuk di bawah
  • Isi Rumah B40 (RM 1000) – Fasa 1 RM 700
    • Manakala pada fasa 2 anda akan menerima RM 300 
  • Isi Rumah M40 (RM 600) – Fasa 1 RM 400
    • Manakala pada fasa 2 anda akan menerima RM 200
  • Bujang B40 (RM 500) – Fasa 1 RM 350
    • Manakala pada fasa 2 anda akan menerima RM 150
  • Bujang M40 (RM 300) – Fasa 1 RM 200
    • Manakala pada fasa 2 anda akan menerima RM 100

Tarikh Pembayaran BPN 2.0 Fasa 2


Tarikh rasmi pembayaran fasa 2 belum diumumkan setakat ini. Kemungkinan besar akan diumumkan dalam masa yang terdekat. Menurut Menteri Kewangan, pembayaran akan bermula pada Januari. 

Ramai yang menjangkakan pembayaran ini akan bermula pada pertengahan Januari 2021 nanti.

SEMAKAN BPN 2.0

Semakan status boleh dibuat.

0 thoughts on “Pembayaran Fasa 2 BPN 2.0 Bermula Januari 2021”

  1. Harapan kami semoga dapat lah kerajaan masukan awal bulan ni bantuan tu sebab kami dah terdesak,dgn keadaan kami skrg ni tolong lah masuk kan awal bayaran kedua ni jangan lah pertengahan bulan plzzz GOV.

    Reply
  2. Boleh sye minta tolong nak kemas kini bank akaun BSN sebab isteri sye tak ada di Malaysia ada di luar negara sdh 13tahun tak hubungi apa apa. Sye tak dapat bantuan kewangan Malaysia Sebab semua ke bank akuan isteri sye. sye harap boleh memohonkan kemas kini bank akuan Bsn sye.ada apa tulis salah minta maaf Terimakasih banyak banyak.

    Reply

Leave a Comment