Pengeluaran Akaun 1 KWSP RM 10,000 Dibenarkan


Pengeluaran wang dari akaun-1 KWSP kini dibenarkan kepada semua ahli yang terkesan dengan masalah kewangan. Sebanyak 8 juta pencarum KWSP layak untuk mengeluarkan sehingga RM10,000.

KWSP I-sinar kepada semua ahli yang terjejas pendapatan, boleh keluar dari akaun 1. Maximum 10 ribu. Perkara ini disampaiakn oleh Menteri Kewangan, YB Tengku Zafrul dalam satu persidangan di Parlimen hari ini.

“Program i-Sinar diperluas kepada semua ahli KWSP yang terjejas pendapatan,” katanya dalam persidangan tersebut. Tambahnya lagi, Program i-Sinar kini dibuka untuk kesemua 8 juta pencarum KWSP yang terjejas, dengan jumlah pengeluaran maksimum meningkat kepada RM10,000

Ikuti berita yang akan menyusul 


0 thoughts on “Pengeluaran Akaun 1 KWSP RM 10,000 Dibenarkan”

  1. Jika saya telah memohon isinar sebelum ini tetapi tsalah jumlah dan bulan mac kemasukkn trakhir duit isinar sy…bolehkah saya peegi kecawangan kwsp dan mnukar jumlah pengeluaran sy?

    Reply
  2. Dah masuk kat istana pun,cam tak ada apa-apa tindakan pun.. nampak sangat semua penting kan kocek sendiri je.. kuasa-kuasa besar tak boleh lawan, pening lah Camni..aku nak RM10K ONEOFF BODOH!!

    Reply

Leave a Comment