KWSP Melancarkan i-SINAR Untuk Pengeluaran Akaun 1

 

Seperti yang sedia maklum, Belanjawan 2021 telah meluluskan untuk para pencarum KWSP mengeluarkan sejumlah wang daripada Akaun 1 Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).


Pengeluaran yang dibenarkan hanyalah maksimum RM 500 sebulan. Pengeluaran boleh dibuat selama 12 bulan.

Panduan untuk membuat permohonan belum ada buat setakat ini

i-SINAR diperkenalkan adalah untuk memudahkan para pencarum yang layak untuk membuat pengeluaran wang

Para pemohon tidak perlu lagi untuk membuka i-akaun sekiranya memiliki i-SINAR.

Ianya boleh terus dilakukan dengan melayari laman web yang bakal disediakan oleh pihak KWSP.

Penjelasan lanjut berkenaan i-SINAR ini akan diumumkan pada Rabu nanti.


Soalan Lazim

Bilakah boleh membuat semakan ?

Semakan boleh dilakukan seawal 2 hari selepas anda membuat permohonan.

Sehingga bila tempoh pengeluaran akaun 1?

Bermula Januari 2021 shingga Disember 2021.

Bagaiamana cara membuat akaun i-SINAR?

Portal i-SINAR akan dilancarkan dalam masa terdekat berserta panduan pendaftaran.

0 thoughts on “KWSP Melancarkan i-SINAR Untuk Pengeluaran Akaun 1”

  1. Tu gune ye rakyat ambil carum kwsp ..mase ni lee nak gune yee….kami yg niaga ni teruk.byk tempat pkpb…mne lah org nak beli…gran pon sepatut ye ditambh untuk para niaga sendiri…

    Reply
  2. Mohon bantuan sara hidup dah merayu pon tak lulus. Baru kali ni cmni dulu ok je bila dh kaskini..apa masaallahnya kamibrharap barbulan ..akhirnya hampa rayuan tidak lulus

    Reply
  3. Buat ape nk mencarum kalau x boleh guna duit sendiri…masa memerlukan..
    Kononnya kegunaan masa tua…belum tua pun dh mcam2 kesusahan…kenapa x benarkan je……ape yg takut sgt….

    Reply

Leave a Comment